OP Limerick 2 - Borge, 22/10

Her melder du deg på spill eller andre arrangement .

OP Limerick 2 - Borge, 22/10

Postby Elling » 05 Oct 2017 21:35

Kjører igang med et lett milsim-ish spill på Borge igjen, søndag 22. oktober.

https://kart.gulesider.no/m/oGqmO

Oppmøte - 11:00, møt så klar som mulig, ha testet våpen og sånn før du kommer. OBS! Du skal fortsatt ikke reise i fullt kit eller komplett uniform. Bukse og boots går greit.
Spillstart - 12:00
SL - Elling, 99 50 05 91

Spill slutt: 3 timer etter spillstart, men med blinkskyting og somling er vi antakelig ikke ferdige før 17:00
Ta med deg niste og spis mens du spawner om du tror du kommer til å sulte ihjel på 5 timer. Ikke gå off-game for å koke kål.

Historie:
Den krigsherjede staten Cordovia ligger klemt inne mellom Redland og Blueland. Cordovia var i union med Redland frem til starten av 90-tallet, og var Redlands viktigste kilde til bla. jernmalm og kobber. Etter unionens fall fulgte nesten 20 år med borgerkrig og kortlevde diktatorer (i 1997 hadde landet hele 5 diktatorer som hevdet å regjere), men økt velstand takket være liberalisering og frihandel med Blueland roet gemyttene.
I det engang mektige nabolandet Redland har økonomien kollapset, og regjeringen der har besluttet å innvadere Cordovia i håp om at kontroll over metallforekomstene der (som til nå har blitt kjøpt opp av bedrifter i Blueland) vil stimulere den nasjonale industrien.
Redland sikret seg raskt kontroll over Cordovia, og har gamblet på at Blueland ikke vil blande seg inn.
Der tok de feil.
En Blueland-letet styrke skal nå kaste Redland ut av området, men først må en rekke bakke-til-luft installasjoner (SAM-sites) uskadeliggjøres.

Dette scenariet tar utgangspunkt i en slik operasjon, der en Blueland-tropp skal ta ut en SAM-site forsvart av Redland.

Borge limerick 2.jpg


Regler

OP Limerick 2 kommer til å bruke et poengbasert regelsystem. Det kan virke litt komplissert i starten, men for den gjevne spiller blir det egentlig ikke så veldig mye nytt å forholde seg til.

Spawn:
Respawn hvert kvarter (12:00, 12:15, 12:30 osv)

I hvert spawnpunkt vil det henge et ark og en penn/blyant/noe Hver gang en spiller kommer inn i spawn må han tegne en strek. Ved slutten av spillet vil antall streker bli tellt opp av arrangør, og begge sidene får minuspoeng tilsvarende antall streker. Merk at dette gjelder kun spawns, ikke medic-heals.

Du kan ikke spawne om spawnpunktet er under angrep. Tommelfingerregel - om du kan stå rett opp og ned i spawn, uten deadrag, uten å bli skutt, er det trygt å spawne. Om du må løpe i dekning med en gang du tar av deg deadrag'en er det ikke trygt. Da er spawnet under angrep, og du må gå til neste spawn.

Obs: Gentlemansavtale: dersom en side tar ut hovedbasen til den andre siden, vil den originale eieren få den tilbake igjen ved neste hele kvarter.


Medic og heals:

Hvert lag kan ha 1 medic. Vi kommer til å sette opp sidene så alle lag blir på ca. 6-8 spillere.
Medic-heal tar to minutter (2min), og medic må ha begge hender på brystet til spilleren som blir helbredet.
Jeg vil ikke se medics som strekker lillefingeren ut for å såvidt rekke frem til "pasientens" storetå!
Alle spillere vil få med seg to bandasjer hver. Medic vil bruke spillerens egen bandasje til å heale, og knytter den rundt spillerens arm etter at han er ferdig helbredet.

Hver spiller kan bli helbredet 2 ganger før han må tilbake til spawn. Etter respawn tar han av seg bandasjene og legger dem tilbake i en lomme, så de kan brukes igjen.

"Liggetid" - 2 minutter. Dette er så lenge du MÅ ligge etter å ha bli skutt ut.
"Blødtid" - 10 minutter. Dette er så lenge du KAN ligge og vente på en medic. Når tiden er ute må du gå til spawn, selvom du har bandasjer igjen.


Ammunisjon:
Maks 1 hicrap, eller så mange lowcaps/midcaps du vil.
Magasiner skal kun lades i hovedbase eller spawnpunkt, med mindre annet blir sagt underveis i spill.

Unntaket er MG, som kan bruke egnede boks/trommelmagasiner, og kan ha med seg 3000 kuler i løsvekt for å lade i felt.


Det er NASF sin våpenforskrift Klasse A som benyttes.
forskrift_vaapen_klasse_A.pdf
(13.64 KiB) Downloaded 23 times

(OBS: bruk av klasse A-5 må avklares med arrangør)


Hvordan Tjene Poeng:
Det vil være 3 - tre - punkter på spillområdet som kan tas over. Disse vil også fungere som spawnpunkter.
Når man tar over et slikt punkt så husk å notere ned tidspunktet på arket som henger der. Hvert påbegynte kvarter din side holder et punkt vil dere tjene 1 poeng.

SAM: Greier Blueland å ødelegge denne innen spill slutt vil de tjene 20 poeng. Hvis ikke går 20 poeng til Redland.
SAM'en er i utgangspunktet kontrollert av Redland, og de vil få poeng derfra.
Spillet er ikke over selvom SAM blir sprengt! Det fortsetter til spill slutt, og poengene regnes opp.
Blir SAM sprengt kan Blueland velge om kontrollpunktet ved SAM'en også tas ut av spill - da vil hverken Redland eller Blueland tjene poeng på å holde det.
(på milsimspråk betyr det at de kan vurdere situasjonen og bestemme seg for å enten prøve å holde stillingen, eller trekke seg ut)


Annet:

-Ta treff, og ikke vær en dust. Om du tror du ble truffet, så er du truffet.
-Vis omtanke på korte hold. Ikke gi folk en byge med fullauto i trynet om du kan sette et enkeltskudd i brystet.
-PANG-regelen gjelder kun om du overrasker en enkelt spiller, og det er 100% klart at du ville ha vunnet en skuddveksling. Ikke pang ut et helt lag på 10 meter avstand bare fordi du har 20m sikkerhetsavstand på våpenet.
-Dersom en turgåer skulle forville seg inn på området skal det ropes SPILL PAUSE! TURGÅER! Alle som hører dette skal rope det videre. Når personen er ute av området ropes det SPILL START!


Bonus Event!
Vi har satt i stand en skytebane med metallskiver. Etter scenariet er gjennomspillt vil vi sette igang en liten konkurranse (uten premier). Det blir rimelig enkelt, og går mest på rekkevidde - hvem sitt våpen skyter lengst, innen hver sin klasse?
Skyter faktisk CQB Support-Sniperen din beint 150m slik selgeren på Finn hevdet?


Blueland - Forskjellig NATO, feks. Multicam, woodland, flecktarn, DPM, MARPAT.
Elling, Flecktarn, ØMS

Redland - Norske og Russiske uniformer (med unntak av multicam), dette inkluderer ATACS-FG
User avatar
Elling
Fenrik
 
Poster: 319
Joined: 08 Feb 2013 17:06

Return to Arrangement

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron